vrijdag 13 december 2019

Tijd te veel?

Roger belde vandaag toch maar naar de aannemer: de arbeiders komen maandag terug. Dus had beginnen schoon te maken geen zin!

Dat gaf ons de tijd, voor we de bestelde niertjes zouden afhalen, nog een bezoek te brengen aan Rogers nicht Jeannine (het regende weer praktisch de hele dag).

Bij een kopje koffie of thee en een koekje hebben we wat bijgepraat, heeft zij nog oorlogsherinneringen opgehaald en verteld over de oom van Guy Missotten  die burgemeester van Gutschoven was tijdens de oorlog.

Roger had toen wel de conversatie een beetje in die richting gestuurd, om, vermoedde ik - en hoop ik zelfs, want anders moet Guy Missotten nog weken op een antwoord van Roger wachten - bepaalde details te weten te komen voor zijn (eindelijk!) antwoord op de mail van Guy.
Tja, Roger is geen briefschrijver, daar kan ik van getuigen (en misschien vertel ik daar ooit eens meer over).

Jeannine gaf me een boek cadeau plus een paar kilo's versgeplukte appelen (court pendu en sterappeltjes) die ik heel graag aanvaardde, want onze eigen appelbomen hebben dit jaar vrij weinig opgebracht.

Eigen foto's
Daarna gingen we de niertjes kopen die ik deze avond voor Roger klaarmaakte.

De niertjes "al Jerez" zijn bijna klaar (eigen foto)
Ikzelf lust dat niet maar ik had gelukkig nog voldoende eten over van gisteren (ik krijg mijn bord zelden leeg op restaurant).

Terwijl Roger na het avondeten de vaatwasser vulde, was ik van plan nog eens naar Nany te bellen. Helaas, nog voor ik haar nummer had gevormd, kwam Roger me vertellen dat de vaatwasser het niet deed.

Nu dat weer! Het is niet de moment om een nieuw toestel te kopen: we hebben te veel kosten de laatste tijd.

Ik begon dus, net als vroeger, met de hand af te wassen (Roger droogde af) en feitelijk ging dat heel snel. Maar ja, we waren maar met z'n tweeën en ons avondmaal was heel eenvoudig geweest. Als bijvoorbeeld de kinderen en kleinkinderen hier zijn en ik iets ingewikkelder klaarmaak, zal die karwei veel meer tijd eisen.

Deze avond vond er een activiteit van de KVLS plaats maar we hadden geen zin meer om daar naartoe te gaan... en ik vergat zelfs naar Nany te bellen na mijn uurtje lectuur!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten