donderdag 3 februari 2022

Droefheid

Er valt niet veel te vertellen over vandaag tenzij misschien dat Elena me zei dat ze denkt haar boek "af te krijgen" tegen de krokusvakantie! Wat me blij maakt maar me ook werk zal verschaffen, want onze grote meid moet leren dat een goede schrijver zijn typoscript (jawel, het is zelfs geen manuscript!) herhaaldelijk naleest. Dat ga ik dus een eerste keer in haar plaats doen en dan... is het aan haar, met de uitleg die ik haar zal geven, om het verhaal echt "af" te maken. Hopelijk vindt ze die "stap" in haar creatie niet overbodig (en eerlijk, ik ben daar een beetje bang voor: ik heb de laatste tijd zo vaak ervaren dat een tekst die ik moest nalezen zelfs niet één keer leek nagelezen te zijn door de "schrijver" in kwestie - ik heb het niet over de laatste tekst die ik heb nagelezen, integendeel). 

Ik besef ineens dat het nogal eigenaardig moet overkomen dat ik als titel "droefheid" koos. Dat komt doordat er eigenlijk nog ander, veel minder prettig nieuws is, waar ik eerst aan dacht. Een vriendin die pas de diagnose kanker heeft horen vallen en een heel goede kennis (eigenlijk ook een vriendin, al is ze veel ouder dan ik) die vandaag  palliatief gesedeerd werd. Ik ga daar hier en nu niet veel meer over vertellen maar het maakt me zo droevig allemaal! 

Geen opmerkingen:

Een reactie posten