woensdag 2 februari 2022

Voorspelling?

Roger ging na de middag naar een eerste vergadering, sinds heel lang, van de werkgroep WO I-II. Ik bleef thuis. Ik had immers ander werk én ik verwachtte een telefoontje dat misschien belangrijk was. Van een kennis die al heel lang denkt dat we ruzie hebben en mij dus negeert. We hebben helemaal geen ruzie, alleen aanvaardde ze niet dat ik over bepaalde zaken een andere mening heb dan zij én dat ik mijn mening niet wil herzien enkel om haar te plezieren. Ik was dus niet boos op haar, zij wel op mij, gaf ze me aan telefoon toe. Waaraan ze meteen  toevoegde dat ze het nu begrijpt en me gelijk geeft (niet wat mijn mening betreft - hoewel: haar mening leek toch enigszins in de richting van de mijne geëvolueerd te zijn - wel dat ik niet zo maar anders ga denken omdat iemand dat vraagt). Ik mag wel verklappen, denk ik, dat ons meningsverschil ging over opvoeding en over het loslaten van volwassen kinderen. 

Ik bleef dus thuis en had ook tijd om wat te lezen en te surfen. Ik viel onder andere op dit. Een reeks die ik heel interessant vind, omdat ze er al heel veel zaken hebben voorspeld die iets later uitkwamen. Daarbij, het is grappig en zit vol woordspelingen. Deze keer ging het over het "konvooi der vrijheid" (van vrachtwagens) in Canada. In onze media heb ik er nog niet veel over gehoord of gelezen, tenzij vooral om de omvang van die manifestatie te minimaliseren.  Hier integendeel beweren ze dat het konvooi zich heel binnenkort zal uitbreiden tot Frankrijk en België. Ik ben echt benieuwd of deze voorspelling ook zal uitkomen!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten