maandag 22 januari 2018

Even rekenen

Ik was daarstraks, onderweg naar hier vanuit het Antwerpse, aan het denken aan de rare leeftijdsverhoudingen in mijn familie.

Bijvoorbeeld: nicht G. van Nany is 11 jaar jonger dan mijn moeder maar amper 7 jaar ouder dan ik. En één jaar ouder dan Roger. Haar broer E. is dan weer 12 jaar ouder dan ik.
Er was al Nononc (mijn oom) en (tante) Françoise, over wie ik het al vaker heb gehad: zij is twee jaar jonger dan Roger; en Nononc 10 jaar ouder dan ik.

Mijn broertje is 14 jaar jonger dan ik, zijn vrouw - als ik het goed heb - 18 jaar jonger dan ik maar amper 10 jaar ouder dan onze Hendrik, die haar neef is. En Hendrik is dan weer 14 jaar jonger dan mijn broertje, zijn peter. Mijn Roger is daarentegen slechts 13 jaar jonger dan zijn schoonmoeder Nany.

Gek eigenlijk hoe die verschillende generaties door elkaar lopen!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten