zondag 8 juli 2018

Dag van de kers

Vandaag gingen we naar de Dag van de kers in Alden Biesen.
Eigenlijk wilde ik vooral gaan omdat Alden Biesen bij mij herinneringen oproept aan verhalen van mijn grootmoeder Renwa die daar als dochter van de pachter is opgegroeid in het pachtershuis op het "buitenhof".

Foto Roger
Kersen en kersenwijn proeven wilde ik ook wel... maar dat kwam er niet van.
Om te beginnen veel te veel volk voor mij... en nergens een plekje waar je in de schaduw (en het was weer warm!) kon genieten van een glaasje.

Foto Roger
Dus reden we naar Heks waar we iets gebruikten bij Stephane Malais. Ook daar was relatief veel volk (families met grootouders, kinderen en kleinkinderen, eenzaten die in gesprek geraakten met andere lotgenoten) maar de sfeer bleef huiselijk.

Deze avond na het avondeten nog een paar belangrijke mails beantwoord over onder andere het opsturen van enkele nabestelde Limburgse Monografieën.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten