zaterdag 19 december 2020

Over B-post

O ja, ik wilde het deze avond ook nog even hebben over B-post.

Onlangs gingen we nog eens naar het postkantoor in Heers (deze keer opende Roger en niet ik die stroeve deur) om postzegels te kopen. We kochten er voor 10,63 euro en er werd 10,65 euro aangerekend. Dat klopt dus volgens de wettelijke afrondingen. Roger betaalde echter met zijn bankkaart en dan is, dacht ik toch, die afronding niet van kracht.

De volgende dag merkte Roger, bij het homebankieren, dat er wel degelijk 10,65 euro was afgetrokken van onze rekening. 

Gisteren reden we terug naar de post waar Roger vragen stelde over die handelswijze en hij kreeg als antwoord dat de post die afronding altijd mag toepassen, ongeacht hoe de betaling gebeurt. 

Ik weet het, de afronding mag soms naar beneden maar ik heb de indruk dat de prijzen heel vaak zo liggen dat je net niet geraakt aan een hoger tiental (29,99 € bijvoorbeeld).  Ik besef ook dat het in dit geval slechts gaat over 0,02 eurocent. Maar... als B-post aan bijna elke klant 0,02 eurocent "te veel" mag aanrekenen,  hoeveel "eurocenten" levert dat uiteindelijk wel op? 

Geen opmerkingen:

Een reactie posten