zondag 6 december 2020

Sinterklaas

Vorige jaren kwamen de kindjes hun Sinterklaascadeautjes ophalen en meestal ging dat gepaard met een feestje samen met hun "nonkels". Dit jaar mocht dat niet.

We hadden gisteren al wel opgemerkt dat de gemeente probeerde het leed te verzachten. En... deze ochtend deed een "Sinterklaasstoet" alle deelgemeenten van Heers aan. 

En, maar dat wist ik niet, Heers had gisteren ook gezorgd voor een online Sinterklaasshow. Dat ontdekte ik vandaag (ik heb de link naar de kindjes gemaild). 

Zo sympathiek allemaal! Maar dan lees ik vandaag ook in de krant dat er onderhandelingen zijn in verband met een fusie tussen Borgloon, Heers, Kortessem, Wellen en Alken! 

Dat zou ik echt niet graag hebben: ik vond het net zo fijn, die relatieve kleinschaligheid! 

Geen opmerkingen:

Een reactie posten