maandag 27 februari 2023

"De afspraak"

Ik onderbrak daarstraks even het nalezen van de volgende monografie om te kijken naar "De afspraak" op mijn scherm. Maar ik gaf het kijken heel snel op: wat een "woke"-gedoe was me dat! 

Toen ik klaar was met nalezen, zei Roger me dat hij ook (op zijn scherm dus) had gekeken naar "De afspraak" en dat hij vooral het einde ervan heel interessant had gevonden. 

Ik werd nieuwsgierig en keek verder naar dat programma en inderdaad, er was daar ook een Mark Elchardus (misschien heel bekend, maar ik kende hem nog niet) die zaken vertelt waar ik zo goed als volledig mee akkoord ga. En... voor het eerst hoorde ik op de VRT (door die Elchardus) de vroegere censuur van de Kerk vergelijken met de "woke-toestanden" die we nu beleven!  

Geen opmerkingen:

Een reactie posten