maandag 27 februari 2023

Jef Oris

Jan Gerits tekst over Jef Oris is aangekomen. Ik heb praktisch de hele avond besteed aan het herlezen ervan en het was inderdaad heel interessante lectuur! Dat wordt weer een boeiende Limburgse monografie. 

Terwijl ik het typoscript las, vroeg ik me wel af of iemand van buiten deze streek al over Jef Oris heeft gehoord (net zoals ik me soms afvraag of Guy Missotten, hoewel van deze streek afkomstig, hier even bekend is als in Leuven). Ik herinnerde me dat toen we hier in 2019 Koen, Maj, Charlie, Bernadette en Juan op bezoek hadden, Maj en Charlie bleken Koen helemaal niet te kennen, terwijl ik er van uitging dat, vermits ze Juan Masondo kenden, ze Koen ook wel zouden kennen. "Wereldberoemdheid" is vaak zo plaatselijk! 

Geen opmerkingen:

Een reactie posten