maandag 26 februari 2018

De heerlijke geur van vers gebakken speltbrood

Misschien ligt het aan luiheid bij Roger maar de twee laatste weken kochten we telkens een brood (ja: één, want we eten samen amper één brood per week) in plaats van zelf brood te bakken.

We wilden eigenlijk vandaag onze wekelijkse uitgebreide boodschappen doen en op ons lijstje stond onder andere weer: brood.
Voor mij was dat oké (ik eet tegenwoordig amper één à twee sneetjes brood per dag, dus dacht ik: maakt het zoveel verschil, gekocht of zelfgebakken brood?) maar heimelijk begon ik toch Rogers zelfgebakken brood te missen!

De "industriële" sneeuw van deze ochtend maakte een einde aan onze boodschappenplannen maar...

Toen ik deze avond een Trappist ging halen in de keuken, snoof ik er de heerlijke geur op van versgebakken brood. Ja hoor, Roger heeft stiekem speltbrood laten bakken door onze broodmachine!

Heerlijk: morgenochtend eet ik nog eens een beetje brood!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten