maandag 27 juli 2020

Over Lyme en Corona onder andere

We deden vandaag onze wekelijkse boodschappen. Dat is niet onze gewone dag maar ik vermoedde dat het vanaf morgen weer verboden zou zijn met z'n tweeën winkels binnen te gaan. Blijkt dat ik me vergiste: het zal pas vanaf overmorgen zijn. 

Ik ben aan het wachten op de strengere maatregelen voor (de provincie?) Antwerpen (ik zal na deze post nog eens gaan kijken): ik hoop zo dat Debby weer van thuis uit mag werken en niet elke dag op een overvolle tram moet zitten!

Zeger zal sowieso wel moeten verder naar de Fnac fietsen elke dag. Hij woont weliswaar niet in het Antwerpse maar ik lees dat eigenlijk heel Vlaanderen er slecht aan toe is op Corona-gebied? Hendrik en zijn zus hebben nog een maand vakantie. Hopelijk kan het virus-tij gekeerd worden tegen september?!

Roger stuurde me deze avond dit interessante interview over de ziekte van Lyme door. 
Ik heb er pas naar gekeken. Heel boeiend hoewel iets te lang naar mijn zin. Je hoort er over die door teken overgebrachte ziekte van Lyme, over het falen van de reguliere geneeskunde en over het feit dat slachtoffers vaak wel gebaat zijn bij alternatieve geneeskunde. Maar, zo hoor ik daar weer, die empirische genezingen zijn anekdotisch, en gelden dus niet als bewijs.

Morgen wordt er afscheid genomen van Raymond Lambie, die onlangs plotseling overleed. Of we daar naartoe zouden gaan, vroeg Roger zich af. We hebben Lambie vaak ontmoet maar een vriend was hij niet, eerder een verre kennis. En... ik vind het, gezien de omstandigheden, niet wijs om naar een uitvaart te gaan als het niet echt hoeft. Roger gaf me uiteindelijk gelijk (hij beseft ook wel welke risico's hij loopt).
Al kregen we echt een schok toen we het onverwachte overlijden van Raymond vernamen, want we hadden veel bewondering voor hem!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten