zondag 4 september 2022

Vergeten te vertellen

Niets speciaals te melden over deze rustige, aangename zondag maar ik merk dat ik iets belangrijks ben vergeten te vertellen en dat ik het zelfs niet in mijn dagboek heb genoteerd. Eigenaardige vergetelheid, want op het moment zelf vond ik het zo merkwaardig dat ik me voornam het zeker op te schrijven.

Toen we Nany bezochten met de kinderen, vertelde mijn moeder me even, stilletjes - ik denk dat niemand anders het heeft gehoord - dat ze geregeld in "haar ander huis" reünies beleeft met al haar vrienden en  familieleden. Ik vond dat zo raar dat ik probeerde haar meer te laten vertellen en vroeg: 'In dat huis aan het kanaal?' (omdat ze het altijd heeft over haar "ander huis aan het kanaal"). En zij toen: 'Ja... nee... ik kan het niet echt uitleggen maar iedereen is altijd daar.' Ik vroeg nog of het plezante bijeenkomsten waren en ja hoor, ze vond die heel aangenaam, echt iedereen was er! Veel meer kon ze niet vertellen, want voor de rest  "was ze het weer vergeten" en vlak daarna werd haar aandacht trouwens getrokken door een van de kinderen.

Ging het over een steeds weerkerende droom misschien? Ik zou echt heel graag in haar brein kunnen kruipen!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten