zaterdag 28 januari 2023

En nog over chatGPT

Ik weet niet waarom maar ik voel me bijzonder lui deze dagen. Ik doe niet veel meer dan koken, lezen en kijken (naar films en vlogs). Misschien komt het door de kou (het is echt weer heel koud) waar ik steeds meer een hekel aan heb. 

Ik heb dus in feite niets te vertellen maar ik wil het toch nog even hebben over die chatGPT

Toen ik die eigenaardige reactie vond op onder andere deze post, stelde ik me meteen vragen: wie in godsnaam reageert er nu door gewoon mijn verhaal te resumeren? Maar al gauw dacht ik het begrepen te hebben: het had te maken met GPT. En, vermoedde ik, Hendrik zat daarachter. Wat hij kort daarop beaamde. Hij had gewoon die tekst van mij gekopieerd in chat GPT en, vermits hij niet speciaal een antwoord had gevraagd, was het antwoord (het is een chatbot hé, dus bedoeld om "een gesprek te voeren") een samenvatting van mijn tekst. Eigenlijk echt indrukwekkend, want zo gaat het er in een gewoon gesprek ook aan toe: om het gesprek gaande te houden, laat je af en toe merken dat je hebt begrepen waarover jouw gesprekspartner het heeft! 

Geen opmerkingen:

Een reactie posten