woensdag 4 januari 2023

Ziekenhuizen en overheid

Toen Roger voor Kerstmis in het ziekenhuis werd opgenomen, maakte ik me de bemerking dat het in ons land alles bij elkaar toch beter is dan destijds in Bourges. En dan hoor ik vandaag in het journaal dat er in het Verenigd Koninkrijk én hier ook al problemen opduiken in ziekenhuizen wegens gebrek aan personeel en te veel opnames.  

Later luisterde ik naar een gesprek tussen journalist André Bercoff en een arts over de huidige problemen in Franse ziekenhuizen (eigenaardig genoeg hoorde ik daar niets over in het journaal): blijkbaar is het daar nog veel erger gesteld dan wat wij in 2014 meemaakten! Wat in het gesprek tussen Bercoff en die arts opvalt, is dat die arts helemaal niet mals is voor de overheid!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten