vrijdag 6 januari 2023

Een mail van een onbekende

Deze ochtend vind ik een mail van een mij volledig onbekende Michel S. Tot zijn familienaam S. een belletje doet rinkelen! Uiteraard, hij is de zoon van onze in 2009 overleden Matadi-vriend Eugène S.

Zodra ik doorheb wie mij die mail stuurt, realiseer ik me dat we de weduwe van Eugène zijn vergeten op de hoogte te brengen van het overlijden van Nany. En dan lees ik de mail: die weduwe W. is nog voor Nany overleden en het is pas bij het opruimen van haar huis dat zoon Michel mijn e-mailadres vond. W. was twee jaar jonger dan Nany.

Eugène heeft W. pas ontmoet na zijn terugkeer naar België en na zijn overlijden verminderde ons contact met de toch heel lieve W. 

In Matadi was de jongeman Eugène een bekende, graag geziene en kleurrijke figuur. Allerlei herinneringen aan hem komen in mij op en ik vermoed dat hetzelfde zal gelden voor zijn en onze goede vrienden Roger en Lily Beeckman aan wie ik de mail van Michel S. heb doorgestuurd!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten