dinsdag 3 oktober 2023

Gezellige familieavond

Vandaag reden we nog eens naar het Leuvense. Terwijl ik Eva en Matthias opving na school, reed Roger naar zijn zus L.

Matthias toonde me "Fred", de schattige knuffel die hij onlangs had gekocht, en vertelde vol enthousiasme over de zeeklassen. Eva wilde meteen beginnen aan haar schooltaken en Matthias volgde haar voorbeeld. 

We waren al aan het spelen toen Elena aankwam, zo verkouden als mogelijk. Samen aten we fruit, dronken we wat en daarna zou Elena meteen aan haar schoolwerk beginnen, hoewel ik haar voorstelde eerst wat te rusten.

Na haar Latijnse woordenschat, leek  ze echter zo moe dat ze zelf voorstelde wat te rusten terwijl ze naar een sprookjesfilm keek. Eva wilde nog spelen en dat deden we dicht bij Elena en Matthias die zich bezig hield met Minecraft. Echt heel gezellig!

Kort daarop kwam Roger eraan, gevolgd door Zeger en dochterlief en nog iets later door schoonzoon. We gingen dus aan tafel waar we nog enkele uren gezellig praatten tijdens het eten en Zeger samen met Elena en Eva aan het tekenen ging.

Op een zeker ogenblik vroeg Elena of zij, haar zus, broer, papa en mama volgende zondag naar ons mochten komen. Uiteraard mocht dat... graag zelfs... maar ik weet ook dat dochterlief en schoonzoon het zo druk hebben dat ze echt kunnen genieten van hun enkele vrije dagen. Dus legde ik uit dat we deze maand nog zeker twee keer zouden komen "babysitten" en stelde voor dat de kindjes begin volgende maand even hier komen logeren (op die manier hebben hun ouders ook een paar bijkomende vrije dagen). Mijn voorstel leek iedereen aan te staan.

Na nog een kopje thee, koffie of warme chocomelk, reden Roger en ik terug naar Haspengouw.





Geen opmerkingen:

Een reactie posten