zondag 16 april 2023

Over God en toeval

De kerselaars beginnen te bloesemen maar het blijft veel te koud: we hadden vandaag geen zin om het huis te verlaten. Veel lectuur dus, enkele mails en een telefoontje van Matadi-vriendin M.R. 

Ineens bedenk ik dat de enkele boeken die ik nog wilde kopen nog steeds niet aangekocht zijn: te veel andere verplichte uitgaven.  Een van die boeken is "Dieu, la science, les preuves". 

En dan stelt Roger mij voor te kijken naar deze radio-uitzending. Hij had daar pas naar geluisterd, vond het heel interessant maar wist blijkbaar niet meer dat ik hem in november 2021 over hetzelfde boek had gesproken én uiteraard niet dat ik pas aan dat boek had gedacht! 😀 Eigenaardig toeval weer!

Ik luisterde dus nog eens naar de uitleg van de auteurs van het boek: de wetenschap zou bewezen hebben dat het universum een begin heeft en een begin veronderstelt een oorzaak. Die oorzaak kan echter niet het toeval zijn (en voor de - een beetje ingewikkelde - uitleg daarover moet je zelf maar luisteren). 

Geen opmerkingen:

Een reactie posten