donderdag 27 april 2023

Nog een blij weerzien

Vandaag spraken we eindelijk af met Maj en Charlie, in het rusthuis van Heers. Het was, als ik me niet vergis, van augustus 2019 geleden dat we elkaar ontmoetten. Het werden een paar gezellige uren in de cafetaria van het rusthuis, met een biertje, herinneringen aan (soms ondertussen overleden) kennissen en vrienden, weer diepzinnige gesprekken en, ondanks ons zichtbaar ouder worden, toch nog enkele toekomstplannen. 

Het deed echt deugd elkaar weer te zien! En wat wonen ze daar gezellig! De eerste keer dat we iemand in dat rusthuis bezochten, viel ons al op hoe ruim de kamers daar zijn. De kamer van Maj en Charlie bleek nog groter, met een prachtig uitzicht op de groene omgeving. In de gangen zag ik, zoals in het rusthuis waar Nany verbleef, gezellige zithoekjes en de cafetaria is hier nog veel aangenamer dan bij Nany. Even dacht ik: 'Hier zou ik wel kunnen leven' maar toen besefte ik dat Hendrik en Zeger ons niet zouden kunnen bezoeken. Zonder auto is dat rusthuis immers bijna niet bereikbaar: het ligt vrij ver van het centrum van Heers en de bussen naar Heers zijn al zo schaars! 

Geen opmerkingen:

Een reactie posten