donderdag 20 april 2023

Blij weerzien

Een vergadering nu en hier, een andere vergadering dan en daar, daarmee werden dochterlief en schoonzoon vandaag allebei geconfronteerd. Of Roger en ik de kindjes nog eens konden opvangen na school. 

Heel graag uiteraard en het deed deugd elkaar weer te zien. Eigenlijk hadden de kindjes niet heel veel te vertellen over hun reis maar wel des te meer over school, vriendjes, nakende communiefeesten, plannen, creaties, enzovoort. Weer een gezellig vieruurtje dus. Daarna was het tijd voor het schoolwerk en tegen dat de "schermen aan mochten", ben ik beginnen te koken. Tussen twee vergaderingen door schoof schoonzoon mee aan tafel, dochterlief was toen nog steeds afwezig. 

Terwijl de kindjes opnieuw televisie (of naar een ander scherm) keken en ik de tafel afruimde, kreeg ik een berichtje van mijn broertje: het lichaam van Nany werd terugbezorgd aan de begrafenisondernemer en werd al gecremeerd. Wanneer we samen haar urne kunnen bijzetten in het graf van onze vader? Zo snel hadden we dat niet verwacht! En zeggen dat broertje, zus en wij net de volgende weken vrij veel verplichtingen hebben!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten