maandag 29 mei 2023

Borlo en Claude François

Nog een mooie dag vandaag, hoewel iets frisser dan gisteren. Weer reden we wat rond, bewonderden we de vele wilde roosjes en een zeldzame korenbloem, liepen we een beetje rond, deze keer in Borlo, en eindigden we de middag in de tuin, deze keer met een glaasje witte wijn. 

Na het avondeten keek ik onder andere naar een documentaire over Claude François

In tegenstelling tot mijn Franstalige en Franse vriendinnen was ik oorspronkelijk niet echt een fan van hem. Kwam daar nog bij dat men mij vaak herhaalde dat hij op mijn vader leek en dat vond ik toen zelf helemaal niet. Later moest ik toegeven dat er inderdaad een duidelijke gelijkenis was.

Het was zijn liedje "Comme d'habitude" dat maakte dat ik meer naar hem begon te luisteren (en later meer over hem wilde te weten komen). 

Het "plezante" is wel dat Claude François in mijn jeugd het idool was van bourgeoismeisjes (en misschien was het daarom dat hij mij eerst niet interesseerde - ik zette me immers een beetje af tegen ons bourgeois milieu) maar dat hij in feite alles behalve de "ideale schoonzoon" was! 

Geen opmerkingen:

Een reactie posten