vrijdag 26 mei 2023

Rijke vrijdag

Vandaag was het eindelijk heel mooi lenteweer. Roger reed nog een deel van het gras af terwijl ik onder andere keek en luisterde naar weer een uitleg van "docteur Allouche" (die het altijd zo duidelijk kan uitleggen). Hij vertelt waarom een teveel aan suiker sneller doet verouderen. Deze keer leerde ik onder andere dat we eigenlijk iets meer eiwitten moeten eten op onze leeftijd (ik wist het niet). Hij legt ook uit waarom gekookte koolhydraten na afkoeling een lagere glycemische index krijgen (dochterlief, ik sprak je daar nog over vorige maandag, maar de uitleg kon ik je niet geven).

Daarna maakten we een heel korte wandeling in Mettekoven. We durven wel niet meer de velden en heuvels in. Ikzelf kan dat zeker (nog?) niet aan en ik vrees Roger ook niet als de wandeling in Mechelen-Bovelingen onlangs ook al te zwaar was voor hem. Uiteraard haalden we weer herinneringen op aan Boudewijn Knevels zaliger. Roger wilde absoluut de kerk fotograferen waarin Boudewijn even hoopte dat zijn collectie schrijfmachines zou bewaard worden nadat het schrijfmachinemuseum van Heers (waaraan hij die schrijfmachines schonk) werd opgedoekt.


Om de avond te eindigen, ga ik, na het beantwoorden van enkele mails, nog even naar dit luisteren. 

Geen opmerkingen:

Een reactie posten