dinsdag 5 maart 2024

Problemen

Toen we de auto vorige donderdag volledig lieten nakijken, bleek dat we een nieuwe batterij moesten installeren. Dat lieten we vandaag doen nog voor onze wekelijkse boodschappen. Wat kost een auto toch veel geld (en daarmee bedoel ik niet de garagist, want op de dure maar heel transparante factuur merkte ik dat hij voor zijn werk - van meer dan een half uur - nog geen 20 euro had aangerekend). Ik zal nog maar eens niet naar de kapper gaan deze maand zeker? 😁

Met mijn polsen en enkels gaat het al veel beter maar nu zijn het mijn knieën die afzien. Ik herinner me dat, heel, heel lang geleden, ik aan onze huisarts zei dat ik vaak "wandelende pijntjes" had in mijn gewrichten en dat hij daarop spontaan antwoordde dat het waarschijnlijk "reuma" was. Dus zit ik waarschijnlijk al heel lang met die ontstekingen en hebben ze zich slechts allemaal tegelijkertijd massaal gemanifesteerd in april 2020! De vraag is dus, waarom net toen? Had dat "griepje" van januari 2020 er inderdaad iets mee te maken, zoals ik vermoed?

Vorige vrijdag, nog voor we Hendrik afhaalden aan het station van Sint-Truiden, werden onze gas- en elektriciteitsmeters vervangen door digitale exemplaren. We hadden, zoals ons aangeraden werd, alle stekkers van gevoelige apparaten uitgetrokken. Na die installatie leek eerst alles in orde, maar deze avond wilde Roger voor de eerste keer sindsdien iets printen voor Heemkunde en dat lukte maar niet! Tegen 23 uur belden we dus naar Hendrik (ik weet dat hij, net zoals wij, een nachtraaf is en dus nog wakker was op dat uur, en vermits zijn beroep is "mensen met computerproblemen helpen"... 😉). Op één, twee, drie was het probleem opgelost! Heel fel bedankt, zoontje!

Deze avond laat begon ik nog op mijn scherm te kijken naar het televisieprogramma "Pano", over het toekennen van en het tekort aan sociale woningen. Ik weet niet of ik verder ga kijken... misschien wel, om te zien of ze ook spreken over vaak onterecht toegewezen sociale woningen. Zelf ken ik zeker drie mensen (zonder of met een gezin) die onterecht een sociale woning kregen omdat ze de "juiste" mensen kenden! 

Geen opmerkingen:

Een reactie posten