donderdag 4 augustus 2022

Nog dossiers scannen na een gesprek met Nany

Vandaag nog gewerkt aan die dossiers, deze keer in het gezelschap van Benny P. We hadden het erover dat we later, als alle dossiers gescand zijn, zouden moeten tijd vinden om ze stuk per stuk grondig te bestuderen (nu halen we er enkel uit wat eventueel kan dienen voor ons boek over de tweede Wereld Oorlog in onze gemeente - nogmaals als dat boek er ooit komt!?). Je vindt er immers zo veel kleine details in over het dorpsleven in die tijd!

Voor we naar Heers vertrokken, belde ik zoals dagelijks naar Nany. Ze praat de laatste dagen voluit... over zaken die ik niet begrijp. Steeds meer begint ze woorden te verwarren of naar woorden te zoeken; weer had ze het over haar "ander huis" aan de overkant van het kanaal, waar ze soms overnacht. Ze was weer "gaan wandelen langs het kanaal, met haar auto" en ze had het ook over haar "twee appartementen" in het rusthuis.  Converseren gaat helemaal niet meer: ik antwoord nog enkel met 'Ha ja?', 'Ha nee?' of herhaal een zin dat ze pas gezegd heeft op een geïnteresseerde toon (zo van: 'Ha zo, je bent dus naar de kapper geweest!').

Maar ze lijkt gelukkig en ik vraag me steeds vaker af of ze in een soort mooie droom leeft?

Geen opmerkingen:

Een reactie posten