donderdag 25 augustus 2022

Over de hitte en de media

Ik had vandaag de moeder van Debby aan telefoon die me aankondigde dat ze voor de tweede keer oma is geworden gisteren en onder andere ook zei: 'Het is hier nog nooit zo lang aan één stuk zo heet geweest hé!' 

Dat heb je met media die constant hetzelfde verontrustend verhaal herhalen: iedereen gelooft eerder wat daar verteld wordt dan wat hij zelf heeft meegemaakt. Of vergeet iedereen wat hij heeft meegemaakt? Aan de hand van mijn vroegere dagboeken en de gegevens die Roger dagelijks noteert (want zelf schrijf ik niet elke dag op hoe warm het is geweest - trouwens, voor de volledigheid: vandaag bereikten we in Heers weer 34°C in de schaduw), bewees ik dat het al vaker veel langer aan één stuk zo heet was geweest. 

Ik vraag me nog steeds af wat de bedoeling is van dat hameren op hitte en hittegolven? Ik verwachtte het opleggen van  maatregelen (ik dacht zelfs even aan een soort van "energiepas") door de overheid! maar die lijken er niet te komen...

Morgen wordt het weer een tiental graden frisser! Eigenlijk hebben we dit jaar een prachtige zomer in onze contreien (ik vermoed dat het meer naar het Zuiden wel iets onaangenamer is) en de droogte, tja, die zal jammer genoeg wel weer gevolgd worden door wateroverlast zeker? 

Geen opmerkingen:

Een reactie posten