zaterdag 19 november 2022

Moe!

Boodschappen vandaag. Eerst wilde ik die pas maandag doen maar, omdat één aankoop echt vandaag moest gebeuren, besloten we de rest van de boodschappenlijst ook maar af te werken. Achteraf gezien bleek dat niet zo'n goed idee: wat een drukte overal! Eigenlijk normaal, want mensen die werken hebben alleen zaterdag voldoende tijd voor al die aankopen. Echt dom van mij dat ik daar niet aan dacht en niet gisteren al onze boodschappen deed! 

Tijdens die boodschappen, een oproep op mijn gsm gekregen, van achterbuurjongen L. Hij had me dringend nodig voor hulp bij zijn studie. Hij klonk zelfs ontgoocheld toen ik hem zei dat ik hem pas na ons avondeten, tussen 19 en 20 uur, kon ontvangen. 

Elke week wordt het bedrag aan de kassa iets hoger en ik probeer dus echt nog meer dan vroeger op de prijzen te letten. Volgende week "vier" ik mijn verjaardag en ik wilde die dag eerst een of andere wild klaarmaken met knolselderpuree. Ik heb het wild maar vervangen door gehakt dat ik met look en kruiden zal verwerken tot een vleesbroodje. Met vooraf een glaasje sherry en olijven gevolgd door een of andere soep zal het ook wel een beetje feestelijk zijn, zeker?

Thuisgekomen, nadat ik de aankopen had opgeborgen, was het tijd om te beginnen koken. Na ons eten en de afwas probeerde ik L. telefonisch te bereiken om hem te zeggen dat hij mocht komen (het was toen net geen 19 uur). Ik kreeg echter geen antwoord. Dan maar wat uitrusten, dacht ik (en ik begon te kijken naar "The little princess", een film die ik als kind zo mooi vond).  

Iets over 19 uur moest ik de film onderbreken omdat L. aanbelde. Deze keer ging het over alle soorten krachten (trekkracht, stuwkracht, zwaartekracht, ...), niet echt moeilijk maar weer leek buurjongen zo onzeker van zichzelf! We waren een paar uur bezig en toen L. vertrok, voelde ik me doodmoe! Ik heb die oude film uitgekeken en de paar mensen die ik nog moest schrijven gemeld dat ik dat morgen zal doen.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten