vrijdag 25 november 2022

We zijn toch zo "buurtvreemd"!

Er was geen boter meer in huis en dus wilde Roger die vandaag kopen (hoewel het nog niet tijd was voor onze wekelijkse boodschappen) in de plaatselijke AD-Delhaize. Daar kwamen we M., de schoondochter van V. en moeder van achterbuurjongen L., tegen. M. is, buiten Marie-Claire, een van de eerste vrouwen uit het dorp met wie ik geregeld een praatje deed (ik heb het trouwens nog over haar gehad als zijnde onze "Italiaanse buurvrouw",  toen ik nog niets wist over haar verwantschap met V.).

M. en ik praatten dus weer een poosje bij in die winkel. En toen vertelde M. me dat een van onze naaste buren op 8 november overleden is aan een slepende ziekte. Ik zag die buur geregeld op de stoep zitten praten met andere buren, ik had nog maar een paar keer met hem gesproken, de laatste tijd had ik hem niet meer gezien maar ja, het is veel kouder geworden en dus dacht ik daar niet verder bij na. Ook V., die me aan telefoon meestal de laatste dorpsnieuwtjes vertelt, had me niets gezegd over dat overlijden. 

Blijkbaar zijn Roger en ik toch nog "buurtvreemd"!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten