zondag 6 november 2022

Vrienden vroeger en nu

Deze middag hadden we afgesproken met onze vrienden Liliane en Paul in "Den Teluur" in Sint-Truiden. De laatste keren dat we er met de kindjes naartoe gingen, zat er bijna niemand, vandaag was het een overrompeling. Eigenlijk normaal: het is er goedkoop en lekker, in dat buurtrestaurant. Een betaalbaar uitje, zoals een onbekende tafelgenote mij toevertrouwde: 'Je eet lekker, je hoeft niet te koken, je hebt geen afwas, je keuken blijft proper en  je bent er eens uit.' Zolang zij en haar man (echtgenoot? Die man vroeg me of Roger mijn echtgenoot was en vertelde me dat hij zelf 88 jaar is) aan tafel bleven zitten, kreeg ik niet de kans om met Paul en Liliane te praten! Wat we wel inhaalden zodra die onbekenden vertrokken waren. Behalve enkele telefoontjes hadden we elkaar al een hele tijd niet meer gesproken en we hadden dus veel nieuwtjes en meningen uit te wisselen! Lekker gegeten heb ik ook. Ik koos het menu à 8 euro: rapensoep (die ik aan Roger gaf, want ik wist dat ik zelfs het hoofdgerecht niet op zou krijgen), kalkoenlapje archiducsaus met appelen, veenbessen en aardappelgratin en een dessert dat ik ook oversloeg. Roger lust niet echt kalkoen en nam een steak met frieten en sla maar was minder tevreden. Toen hij merkte dat je ook mosselen kon krijgen, vond hij het jammer dat hij niet dat had gekozen, waarop Liliane en Paul voorstelden binnenkort samen mosselen te gaan eten in "Den Teluur".

Deze avond, na onze broodmaaltijd (jaren is het geleden dat we nog een echte broodmaaltijd aten thuis) kreeg ik een telefoontje van de zus van René zaliger, de oudste dochter van "tante" José. Precies een uur hebben we herinneringen opgehaald aan haar en mijn moeder zaliger en aan haar overleden broer. Weer beloofden we elkaar weldra een reünie te organiseren!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten