dinsdag 6 februari 2024

Een nieuwe Limburgse monografie

Na onze wekelijkse uitgebreide boodschappen, enkele huishoudtaken, het koken, opruimen en afwassen, wilde ik mijn pijnlijke gewrichten wat rust gunnen, ondertussen nog enkele bladzijden uit mijn vroegere dagboeken overtikken en een lange mail van Bernadette beantwoorden. Toen kreeg ik van Jan Gerits de drukproeven van de volgende Limburgse monografie toegestuurd. Over de vele toneelschrijvers uit Kortessem. Ik weet dat hij er heel veel (opzoek)werk in gestoken heeft en ik was dus heel nieuwsgierig. 

Omdat we morgen andere zaken op ons programma hebben staan, besloot ik de tekst deze avond al  beginnen na te lezen (en die andere zaken uit te stellen). 

Wat ik nu dus aan het doen ben terwijl ik achter mijn rug weer de wind hoor huilen! Het is heel interessante lectuur (en zoals steeds bij Jan hoef ik praktisch niets te verbeteren)!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten