zondag 18 februari 2024

Nostalgie

Opnieuw vrij veel regen vandaag! Ik vind het echt jammer dat we op de mooiste dag van de voorbije week geen "terrasje deden"!

Het werd een vrij rustige zondag: mails beantwoord, veel gelezen, gekookt, enzovoort. 

Deze avond had ik weer heimwee naar "vroeger" en daarvoor zijn de digitaliseerde "familiefilmpjes" ideaal. Ik ging dus via zo'n filmpje uit 1991, samen met Roger en onze kinderen nog eens (virtueel) wandelen in de "Wilderste duintjes" met hun "wiggelwaggel-wegjes" zoals onze  "kindjes" de paadjes doopten waarop ze daar over en weer fietsten. 

Maar... ze doet tegelijk deugd en pijn, die nostalgie! Ik ken enkele mensen (ook in mijn familie komen ze voor) die het verleden echt achter zich kunnen laten (en soms zelfs gewoon vergeten - en ik heb het hier echt niet over dementerenden). Ik kan dat niet: ik leef constant met mijn verleden in mijn gedachten (ik weet het, soms speelt mijn geheugen me blijkbaar ook parten).

Oei, ik besef plotseling dat het 24 uur voorbij is: dus zijn we 19 februari... en dan zou mijn "Nononc" 85 jaar zijn geworden! 

Geen opmerkingen:

Een reactie posten