woensdag 7 februari 2024

Oud zijn heeft ook zijn voordelen

We reden vandaag nog eens naar het Leuvense, weer in zo'n gietende regen die het zicht belemmert. Elena, Matthias en hun mama verwelkomden ons.

Terwijl Elena nog wat ging studeren en haar mama lessen voorbereiden, speelde ik "Master Mind" met Matthias tot wanneer hij met zijn moeder weg moest.

Vlak daarna kwam Elena bij Roger en mij zitten en gaf ons een voorproefje van haar boekbespreking die ze vrijdag voor de klas moet geven. We praatten nog lang na over dat boek ("Le grand Meaulnes") en ik kreeg echt zin om het nog maar eens te lezen.

Er werd gebeld: Eva die door de opa van een dansvriendinnetje werd thuisgebracht van de dansles. Eva begon enthousiast te vertellen en had honger: tijd dus voor een vieruurtje. Daarna hebben we nog spelletjes gespeeld, getekend, gekleurd, verteld en "gespeeld" met de door dochterlief pas geconfigureerde nieuwe gsm van Roger.

Dochterlief en Matthias kwamen ook thuis, Matthias at ook wat en dochterlief begon aan het avondeten. Nadat Elena een restje spaghetti van gisteren had verorberd en dochterlief mij gevraagd had de bereiding op het kookvuur (lekkere risotto) in het oog te houden, reed ze Elena (die daar vandaag niet veel zin in had) naar de muziekles. Ondertussen was ook Zeger aangekomen, weer druipnat!

Schoonzoon kwam thuis, bakte zalmmoten en zodra dochterlief terug was, gingen we aan tafel, waar Eva en Matthias met vrij lange tanden aten. Ik bedacht dat ze waarschijnlijk ook liever een restje spaghetti hadden gekregen.

Weer aangename en interessante gesprekken (terwijl Matthias na het eten zich eindelijk kon toeleggen op  zijn "Minecraft")  tot wanneer schoonzoon om 19:30 uur Elena moest halen. Ik had Elena beloofd dat we op haar zouden wachten maar tegen  20:30 uur zijn wij terug naar Haspengouw gereden en Zeger, op de fiets en weer in de regen, naar Leuven.





Een hele fijne dag dus... voor ons, maar ik bedacht dat zo'n typisch drukke "ouderdag" niets meer voor mij zou zijn: oud zijn heeft ook zijn voordelen blijkbaar!

O ja, ik kreeg voor we vertrokken een envelop van Eva: een brief aan ons die ze nog op de post moest doen maar die ze, op aanraden van haar mama, me deze avond toch al gaf. Een heel lieve brief en... in de omslag zat ook "briefpapier" dat ze voor mij ontworpen heeft en waarop ze verwacht dat ik deze keer mijn antwoord schrijf (ik had in mijn vorige brief geschreven dat ik niet zo'n mooi briefpapier heb als zij, én dat mijn geschrift vrij onleesbaar is en ik haar daarom beantwoordde met een getypte brief). 

Ik heb al in mijn agenda staan voor overmorgen (want morgen moet ik mijn tijd voornamelijk aan de monografie besteden en ik neem dus als oudere niet te veel hooi meer op mijn vork): "brief schrijven naar Eva" (en dat zal wat moeite kosten, want kalligrafie is echt niet mijn ding 😄).

Geen opmerkingen:

Een reactie posten