dinsdag 6 juni 2023

Brieven uit de hel en euthanasie

Na onze wekelijkse boodschappen kreeg ik vandaag nog voldoende tijd voor lectuur. We wisten dat we het boek "Brieven uit de hel" van C.S Lewis hebben, ik wilde het al een poosje lezen maar we vonden het niet meer. En toen merkte ik plotseling dat ik het boek ook op mijn pc heb staan. Dat betekent wel dat ik het niet eender waar kan lezen maar vermits Roger toch ook op zijn computer bezig was, zat ik gezellig te lezen tegenover hem. Ik vind die brieven gewoon geniaal!

Ineens zei Roger me dat hij pas naar een debat over euthanasie (in Frankrijk) tussen auteur Houellebecq en filosoof Enthoven heeft geluisterd. Ik luisterde ook en het viel me op dat Houellebecq ongeveer hetzelfde probleem heeft als ik: als euthanasie betekent "sterven met de hulp van een arts", houdt dat in dat die arts de patiënt ter dood moet brengen. Ik moest terugdenken aan mijn boeiende discussies met onze vriend André zaliger (waarbij André de rol van Enthoven in dit debat voor zich nam).

Geen opmerkingen:

Een reactie posten