donderdag 22 juni 2023

Varkensgeur

Er staat al lang een zuiden (of zuidwesten?) wind en (veronderstel ik) daardoor ruik ik de laatste tijd heel fel onze vroegere - nu afgebroken - varkenstallen. Vorig weekend zei Elena me nog dat het "een beetje stinkt" als je ons binnenplein betreedt. 

Ik wist meteen wat ze bedoelde - eigenaardig genoeg lijken anderen dat niet te ruiken (of zijn ze zo "beleefd" dat ze het ons niet zeggen?) - maar zelf vind ik die geur helemaal niet onaangenaam. Die geur herinnert me immers vaag aan Hoksem, het dorp waar mijn marraine opgroeide, waar Nany werd geboren en waar ik altijd zo graag naartoe ging!

Ik vind het wel eigenaardig dat 28 jaar nadat we dit huis kochten en zelfs drie jaar na de afbraak van die (bij de aankoop al lege) stallen die varkensgeur nog zo hardnekkig blijft!

Terwijl ik dit schrijf, is Roger met Hendrik aan het bellen, die weer even "spook speelt" op Rogers pc waarmee Roger een probleem had. Bedankt, jongen!

1 opmerking:

  1. Ik vergiste me weer: 30 jaar geleden al kochten we dit huis, en niet 28 jaar geleden!

    BeantwoordenVerwijderen