zaterdag 24 juni 2023

Lectuur

Ik heb niet veel te vertellen, tenzij dat ik uren heb zitten lezen in "Dieu, la science, les preuves" vandaag. 

Wat weet ik toch weinig! Ik wist bijvoorbeeld niet dat de theorie van de "Big Bang" (oorspronkelijk was dat een spotwoord, vertellen de auteurs) zo vreselijk onthaald werd in de Sovjetunie. De "pioniers" van de theorie, die impliceert dat materie niet eeuwig is maar een begin en een einde heeft, werden daar vervolgd, gevangengenomen en vaak zelfs gefusilleerd, zelfs tot in de jaren 80 van vorige eeuw!

Ik staak nu mijn lectuur tot morgen. Uiteraard heb ik nog wel wat anders gedaan dan lezen vandaag maar toch moet ik nog even de keuken opruimen en ik wil daarna aan aangenamere zaken denken voor het slapengaan. Morgen lees ik immers hoe die theorie werd onthaald door het nazisme.  

Geen opmerkingen:

Een reactie posten