dinsdag 22 augustus 2023

Chorizo

Boodschappendag vandaag. Zaterdag had ik gewoontegetrouw een weekmenu (en een boodschappenlijst) opgesteld, rekening houdend met wat we nog in huis hadden. Gisteren aten we bloemkoolsoep (ik had een overschotje bloemkool van zondag) en gevulde courgettes en, vermits er voldoende overbleef voor deze avond, moest ik dat boodschappenlijstje (en mijn weekmenu) vandaag weer aanpassen - en hoefde ik natuurlijk enkel de soep en de gevulde courgette op te warmen vandaag.  

Voor volgende zondag had ik linzensoep voorzien en daar hoort voor mij absoluut chorizo in verwerkt te zijn. We vonden echter geen chorizo tijdens onze boodschappen. Geen ramp, dacht ik, want tegen zondag hebben we waarschijnlijk* weer een of ander kliekje over en dan maak ik daar wel iets mee klaar. En de linzensoep stel ik dan maar uit.

Roger reageerde anders! Zodra hij doorhad dat ik chorizo zocht, begreep hij uiteraard dat ik van plan was binnenkort een van zijn lievelingsgerechten klaar te maken. En zijn reactie doet me vermoeden dat we deze week toch nog op zoek zullen gaan naar chorizo! 😉 

* Ik vraag me nog steeds af hoe mensen die alleen wonen dat oplossen: zelfs voor ons beiden lukt het me meestal niet iets klaar te maken dat net voldoende is. Ik heb meestal te veel voor één maaltijd!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten