maandag 28 augustus 2023

Verjaardag vieren

Vandaag werd schoonzus L. 78 jaar. Vermits haar broers en zussen proberen de bezoeken onder elkaar te verdelen en ik vermoedde dat L. vandaag bezoek zou krijgen van haar jongste zus, was ik van plan heel binnenkort een afspraak met vriend Karel te combineren met een bezoek aan L. (en haar uiteraard vandaag te telefoneren). 

Dit weekend echter kreeg Roger een telefoontje van die jongste zus: of hij vandaag naar het Leuvense wilde rijden om samen met haar en hun broer (Rogers andere zus verblijft momenteel in Spanje) L's verjaardag een beetje te vieren. Roger en ik vonden dat hij moest gaan, al vond ik het jammer dat we pas zo laat over die plannen hoorden. Anders hadden we vandaag ook kunnen afspreken met Karel (dat steeds alles op voorhand willen plannen en organiseren van mij hé! Maar het is dan ook voor mij de enige manier geweest om destijds mijn huishouden, werk en studie - en later opvoeding van de kinderen, lectuur, tekenen en schrijven - én sociale verplichtingen te doen passen in een dag van amper 24 uur).

Ik bleef thuis, omdat er enkele huishoudkarweitjes op mijn programma stonden vandaag, maar vooral omdat ik voelde dat ik, als enige "schoonfamilie", een beetje "overbodig" zou zijn.

Ik denk dat ik gelijk had: deze avond kwam Roger nogal enthousiast thuis. Zijn broer had gezorgd voor Cava en lekkere hapjes en ze hadden fijn gekeuveld (wat Roger betreft zal dat vooral luisteren zijn geweest, vermoed ik 😉). Maar het was wel duidelijk dat die enkele uren "onder broers en zussen" hem deugd hadden gedaan. Ik vermoed dat L. ook genoten heeft! 

Deze avond heb ik onder andere een mailtje gekregen van Eva. Zij vertelt ook heel enthousiast (maar heel bondig) over haar dag, een van de laatste vakantiedagen!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten