donderdag 31 augustus 2023

Einde van de vakantie

Gisteren bereikten we amper 19°C, vandaag zelfs net geen 18°C: wat een frisse zomer was me dat! 

Ik ben vandaag bezig geweest in de "bibliotheek" waar ook het kinderspeelgoed staat. Ik heb alles verzameld waar de kindjes niet meer mee spelen om het naar de Kringwinkel te brengen. Maar... er lag ook veel "rommel" van Roger (ik vergeet steeds dat een kamer, waar ik niet geregeld kom, zal te lijden hebben onder zijn "horror vacui") en daarmee wist ik niet wat gedaan! Het gevolg is dat die kamer nog steeds niet is schoongemaakt (Roger was toen druk in de tuin bezig en na dat werk wilde ik hem niet meer lastig vallen met opruimwerk).

Ik heb dan maar een beetje gelezen, nog enkele dagboekbladzijden overgetikt en wat rondgehangen op het internet. Waar ik vernam dat de ouders van de verdwenen kleine Emile voor het eerst hebben gereageerd op de schandelijke roddels over hen. Ik heb ook uit berichtjes van de kindjes vernomen dat ze echt uitkijken naar morgen! Buurjongen L. kwam even langs en hij kijkt eveneens uit naar het begin van het nieuwe schooljaar, vertelde hij me.

Ikzelf vond het einde van de vakantie altijd een beetje droevig toen onze kinderen nog kindjes waren!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten