maandag 7 augustus 2023

Franse les, Ikea en osteoporose

Weer een "schoolmoment" voor L. vandaag.  Eigenlijk vind ik zijn leerboek niet goed maar ik moet het ermee doen vermits ze dat gebruiken op school. Vandaag vond ik er zelfs een flagrante fout in! Nu volgen er nog twee sessies Frans en ik vraag me soms af of ik daarna niet nog één "les" moet voorzien over taaldetails die geen uitleg krijgen in zijn leerboek. Maar misschien is L. het grondig beu tegen dan? Hij vertelde me trouwens dat hij waarschijnlijk volgend schooljaar eerst dit boek verder zal mogen gebruiken voor de leerkracht naar een hoger niveau overschakelt. Eigenlijk is dat de school geraden!

Later stelde Roger plotseling voor even naar de Ikea in Luik te rijden. Uiteraard ging ik meteen akkoord. We "wandelden" er de hele winkel door en eigenlijk is dat een ideale oefening voor mijn gewrichten en ledematen (hoewel een beetje pijnlijk ook als ik Rogers ritme volg! 😊). Maar ik heb volop genoten van de decors (er zijn er weer veel - toneel en binnenhuisinrichting interesseren me al van kinds af) en daarna heb ik kunnen uitrusten in het restaurant met een kopje thee (koffie voor Roger), opnieuw gratis voor leden van "Ikea family".

Deze avond, toen ik wilde verder kijken naar de tocht van Céleste en Charlotte, stelde YouTube me spontaan deze documentaire voor. Over osteoporose en de medicamenten tegen die zogenaamde "ziekte" die in feite een gewoon ouderdomsverschijnsel is. En, vooral, over de gevaarlijke bijwerkingen van die medicamenten. Ik heb destijds geweigerd één van die medicamenten te slikken (omdat ik de  mogelijke bijwerkingen al te erg vond) en blijkbaar had ik gelijk. Ik verneem hier trouwens ook dat mijn (sinds mijn 30 jaar uiteraard verminderde) botdichtheid (gemeten door de reumatoloog) heel normaal was voor mijn leeftijd! 

Maar nu weet ik nog steeds niet of Céleste en Charlotte vandaag hebben gevlogd! Ik ga nog even kijken! 😉

1 opmerking:

  1. Onlangs vernomen dat een kennis van ons de vreselijkste bijwerking van dat medicijn tegen "osteoporose" zitten heeft! :-(

    BeantwoordenVerwijderen