maandag 21 augustus 2023

Taallessen

Laatste Franse "les" voor buurjongen L. vandaag. Ik had hem vorige week gevraagd een oefeningetje voor te bereiden maar dat was hij rats vergeten. Nu, ik ging hem tijdens die laatste les niet berispen, te meer omdat de "lessen" heel summier zijn. We proberen immers vooral de woordenschat uit de vorig schooljaar niet geziene hoofdstukken te verwerken. Terwijl L. daarna nog even vertelde over zijn vakantie en zijn verwachtingen voor het volgende schooljaar, beloofde ik hem YouTubekanalen te zoeken waarop hij zijn Frans op een speelse manier kan oefenen. 

Later, na enkele huishoudtaken (waaronder de schoonmaak van onze werkkamer, steeds een acrobatisch gebeuren dankzij de daar opgestapelde dozen met boeken en nog andere zaken), hield ik me daarmee bezig (en ik kon L. interessante links sturen) en... viel ik ook op boeiende Spaanse lessen (hier gaat het meer precies over het opvallend snelle spraakdebiet van Spanjaarden). Misschien interessant voor mij nu we waarschijnlijk nooit meer ons Spaans zullen kunnen "oefenen" in Spanje? 

Geen opmerkingen:

Een reactie posten