vrijdag 1 januari 2021

Geen televisie!

Nee, voor ons is dat geen probleem, we hebben immers geen televisie. Maar... gisteren dacht ik nog aan de mensen in onze buurt die wel tv kijken via Telenet en geen televisie hadden zolang  we zonder internet zaten. 

En inderdaad: deze avond belde straatgenote V. ons daarover. Ze sprak met Roger (ik was aan het afwassen) en vertelde dat ze gisteren dus uren zonder tv hadden gezeten... en dat ze in deelgemeente Horpmaal zelfs uren zonder elektriciteit zaten. Vreselijk!

Langs de andere kant: ik herinnerde me deze avond de avonden bij marraine destijds en hoe we daar enkel in de woonkeuken een kachel hadden. Er was geen televisie, internet bestond nog niet, de keuken werd schaars verlicht en toch waren de avonden gezellig. Ik slaagde erin te lezen of zelfs te schrijven aan de centrale tafel waar iedereen rond zat, terwijl de anderen het nieuws bespraken of zich bezighielden met naai- of breiwerk.

En ik maar klagen omdat we even geen internet hebben of omdat ons huis niet het warmste is! Wat ben je comfort toch snel gewend!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten