vrijdag 8 januari 2021

Na de vaccinatie, eventueel euthanasie, zegt Nany

Vandaag, aan telefoon, vertelde Nany me dat ze ongeduldig wacht op het vaccin. Ik zei haar dat ik nog heel veel twijfels heb, en zij: 'Ik helemaal niet. Als er iets misloopt en ik word er ziek van, vraag ik euthanasie'. 

Tja, alleen word je niet geëuthanaseerd omdat je bijvoorbeeld narcolepsie hebt opgedaan (ik geef zo maar een voorbeeld). 

En is, volgens mij, euthanasie gewoon geassisteerde zelfmoord. Wetende dat Nany zelfmoord in feite afkeurt, hoe verantwoordt ze dan euthanasie? Ik heb het daar al vaak over gehad met haar en... zij gaat er van uit dat, vermits zoiets wettelijk geregeld is, het helemaal in orde is. Dat ze er zich verder geen zorgen hoeft om te maken en er zelfs niet hoeft verder over na te denken. 

Alleen begrijpt ze dus blijkbaar niet dat je niet zomaar geëuthanaseerd wordt omdat je een vervelende bijwerking krijgt van een vaccin.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten