zondag 24 januari 2021

Als ik nog in Antwerpen woonde, nog Franse les gaf en nog jong was...

... zou ik mijn leerlingen van de hoogste graad een video als deze kunnen laten bekijken. Ik denk wel dat ze het boeiend zouden vinden en... tegelijkertijd zouden ze veel Franse woorden bijleren. 

Daarna zouden we samen een of meer van de getoonde locaties kunnen bezoeken (geen tijdverlies voor de lessen Frans, want mijn leerlingen wisten en zouden dus weten dat ik in principe enkel Frans sprak/zou spreken tijdens zulke uitstapjes). 

En... ik zou echt geen moeite hebben om opdrachten te verzinnen na die "lessen". De leerlingen zouden zoveel kunnen vinden op het internet dat ze zou helpen een mooie presentatie te maken over heel veel onderwerpen die (van ver of dichtbij) verband houden met die "les"! 

Het moet vandaag ontzettend boeiend zijn, taalleraar te zijn! Echt jammer dat ik die rijkdom niet heb meegemaakt.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten