woensdag 6 januari 2021

Kou is blijkbaar heel relatief

Onze verwarming bleek stuk toen we opstonden. Roger belde de installateur die beloofde er deze avond te komen naar kijken en ik heb praktisch niets anders gedaan van de hele dag dan onder een dekentje liggen lezen. Wel trotseerde ik, al rillend, de amper 13°C in de keuken om voor een stoofschotel te zorgen.

Tegen 17 uur kwam de installateur, op 10 minuten was het probleem opgelost en tegen ons avondmaal bereikte de thermometer al 18°C in de keuken.

Daarna telefoontje met Nany die vertelde over haar driekoningenfeest in het rusthuis. Ik vertelde over de panne hier en Nany: 'Tja, dat ken ik! Onlangs was er ook iets met de verwarming hier. Het was maar 23°C in plaats van 26°C op mijn kamer! Kou dat ik had!'

Onze verwarming werkt nu weer maar ik zit nog steeds een beetje na te rillen! En... ik zit al de hele dag me het lot van daklozen aan te trekken! Ik vermoed dat zij, met dit weer, al heel blij zouden zijn met een schuilplaats waar het 13°C is!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten