donderdag 20 mei 2021

IJverige Roger

Ikzelf ben veel te lui de laatste tijd (toch wat betreft lichamelijke arbeid) maar ik heb natuurlijk een goed excuus (hoewel ik het niet goedkeur, integendeel). De meeste zorgen maakte ik me echter voor Roger die zijn dagelijkse wandeling moet missen (de lieverd wil niet zonder mij op stap). 

Terzijde even een anekdote daarover: elke dag vraagt Nany me aan telefoon of we "nog gaan wandelen vandaag", telkens antwoord ik haar dat ik er niet toe in staat ben, en toch vraagt ze 's anderendaags gegarandeerd: 'En, gaan jullie nog wandelen vandaag?'

Maar ik maakte me dus zorgen over het gebrek aan beweging van Roger (van mezelf ook natuurlijk). Roger vervangt me wel voor het meeste in het huishouden maar aan echt systematisch schoonmaken lijkt hij een hekel te hebben. 

Vandaag echter heeft hij zich uit de naad gewerkt. Hij heeft de keuken, de salon en onze slaapkamer gestofzuigd (oké, schoonmaken houdt veel meer in dan dat - ik vraag me trouwens vaak af of mensen die een robotstofzuiger dat werk laten doen aan de rest van de schoonmaak toekomen) en dat gaf hem sowieso enkele uren beweging. Daarna heeft hij een uurtje het gras afgereden (slechts een deel natuurlijk: de volledige tuin wordt te zwaar voor zijn leeftijd). En deze avond heeft hij nog rabarbermoes met kaneel klaargemaakt! En die ruikt heel lekker! 

3 opmerkingen:

  1. Ge weet toch dat ge moet bewegen hé Josiane….je gewrichten moeten actief blijven….hoe minder je beweegt hoe stijver je wordt, daarom dat ze ook aanraden van elke dag toch een half uur te wandelen….is ook bedoeld voor je hart en bloedsomloop….het is niet omdat je artrose of reuma hebt dat je niet moet bewegen….

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Natuurlijk weet ik dat je moet bewegen! Waarom denk je dat ik er zoveel belang aan hecht?

      Verwijderen
    2. O ja, nog dit: een half uurtje "strompelen" per dag noemen wij niet wandelen hoor! En zeker Roger niet: voor hem moet er flink doorgestapt worden! :-)

      Verwijderen