zaterdag 8 mei 2021

Kasteel van Heers

Nadat ik deze avond nog een Frans debat over euthanasie volgde (ze lijken er fel mee bezig daar) viel ik toevallig op dit nieuws over het kasteel van Heers. Het wordt dus gekocht door de Vlaamse regering die er een toeristische trekpleister wil van maken.

Goed nieuws... tenminste als het daardoor niet te druk wordt in onze gemeente! 😉

Ondertussen heeft Roger lang aan telefoon gehangen met vriend Karel en, zoals ik verwachte, hebben ze afgesproken dat we samen "een terrasje doen" eind deze maand. Vandaag gingen de caféterrassen immers weer open. Eerlijk gezegd, ik had helemaal geen zin om daar al meteen gebruik van te maken, ik vond het nog te koud. We reden wel een beetje rond in de streek en bijna overal bleken ze goed vol te zitten. Met vaak mensen vrij dicht bij elkaar. Benieuwd of dat enig impact zal hebben op de coronacrisis!

O ja, en onze kweepeerboom begint te bloeien!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten