zondag 21 maart 2021

Amnesie

Wat een eigenaardig toeval! Deze avond werd me dit praatprogramma (weliswaar weer in het Frans) over amnesie voorgesteld. Interessant, je begrijpt beter hoe die mensen zich voelen, maar allemaal hebben ze toch een gedeelte van hun geheugen kunnen recupereren. 

Hoe zou het zijn als je helemaal zonder geheugen moet leven? 

In feite beginnen we ons leven zo! Of beter gezegd, herinneren we ons niets van het begin van ons leven. Mijn eigen herinneringen gaan terug tot, volgens mijn "marraine", mijn 2 jaar, volgens mezelf tot mijn 2 jaar en half (maar ze zijn heel vaag tot een poosje voor de geboorte van zus Bie toen ik 3 jaar en half was). Veel mensen zeggen me echter dat ze zich niets herinneren van voor hun 4 of 5 jaar!

Intrigerend allemaal!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten