woensdag 31 maart 2021

Rijbewijs kopen zonder lessen te volgen

Ik heb deze avond tussendoor even naar Pano gekeken. Over gesjoemel met rijbewijzen (de link werkt nog tot einde 25 naar het schijnt). Heel erg vind ik dat zoiets mogelijk is... maar nog erger dat al in de jaren 90 van vorige eeuw (toen we nog in Antwerpen woonden dus) een Turkse buurvrouw mij "geheimen" toevertrouwde die in die richting wezen. Ik geloofde haar toen maar half, denkende dat zulke fraude heel snel aan het licht zou komen... maar blijkbaar vergiste ik me. 

Ik weet het, toen het rijbewijs werd ingevoerd, mocht ik (zo oud ben ik dus al!) dat zo maar aanvragen als ik al rijervaring had (maar dat heb ik dus bewust niet gedaan - ik denk dat ik daar al heb over geschreven). In theorie een vergelijkbare situatie dus... behalve dat het nu toch veel drukker en gevaarlijker is in het verkeer!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten