vrijdag 18 maart 2022

Herinneringen

Roger was de hele middag afwezig (een zaal in Heers helpen klaarmaken voor een tweede collectedag). Omdat ik daar niet veel kon aan helpen, bleef ik thuis. Buiten enkele kleine huishoudtaken en nog eens uren vroegere dagboeken overtypen, belde ik zoals dagelijks naar Nany.

Deze keer geen enkele verwardheid. Ik vertelde haar wat we van plan waren samen met haar te doen de volgende keer dat we haar bezoeken. We haalden herinneringen op aan ons vroeger huis in Schoten, waar "tante" José zaliger en haar gezin onze buren waren, spraken over de feesten die mijn ouders en zij samen organiseerden, over het bos tegenover ons huis, waarin wij kinderen allerlei avonturen beleefden. We hadden het ook over onze andere buren aldaar, meneer ("nonkel" Gaëtan) en mevrouw van Landeghem. En toen leek Nany wel heel even in de war. Ze wist niet meer dat die buren ongeveer 40 jaar geleden overleden waren. 

Geen opmerkingen:

Een reactie posten