maandag 14 maart 2022

Oorlog

Oorlog is niet mijn "ding"! Ik vind het afschuwelijk dat mensen moeten of willen sterven "voor hun land" en ik ben zo'n nul op politiek vlak dat ik nooit begrijp waarover het precies gaat, waardoor oorlogsstrategie me ook niet boeit. Ik stel me wel vragen, lees erover in de hoop meer te begrijpen van de beweegredenen van de "aanvallers", wat meestal niet lukt (hoewel me inleven in wat vluchtelingen meemaken me een beetje te goed lukt). 

Kortom, vrienden, vraag me niet meer mijn mening over de tegenwoordige oorlog, want ik weet het echt niet. Vandaag bijvoorbeeld las en hoorde ik (onder andere) twee heel verschillende klanken: deze en deze. Wat moet ik nog geloven? Uiteraard heb ik spontaan de neiging meer geloof te hechten aan de rapportering van onze journalisten maar mijn geloof in de officiële media werd toch zo fel aangetast!  

Geen opmerkingen:

Een reactie posten