woensdag 12 augustus 2020

Over onder andere censuur en geneesmiddelen

Weer een veel te warme dag met gelukkig een verkoelende regenbui en een kort onweer deze avond.
We hebben dus opnieuw niet veel anders gedaan dan gelezen, meestal online.

Ik viel als bij toeval op een heel interessant betoog van een mij onbekende Nederlander, Ab Gietelink, "J'accuse". Ik hoorde er eindelijk uitleg over die censuur op YouTube. De richtlijn volgens dewelke die censuur wordt toegepast, gaat uit van de Wereld Gezondheidsorganisatie! Je hoort erover rond minuut 7.40. 
Verder, vanaf ongeveer minuut 9.54, vertelt Gietelink het verhaal van het medicijn Chloroquine, het gedoe er rond en  over het  valse artikel in The Lancet. Allemaal heel duidelijk uitgelegd en bijzonder interessant, luister zelf maar (deze keer dus in het Nederlands). Ik ben wel een beetje bang dat, gezien de inhoud van het betoog, YouTube het binnenkort zal censureren.

Kort daarop viel ik (weer als bij toeval) op een beetje angstaanjagend artikel over de farmaceutische industrie. Het is jammer genoeg weer in het Frans, maar denk aan DeepL 

Geen opmerkingen:

Een reactie posten