zondag 13 september 2020

Interview met dokter Perronne

Met Hendrik hadden we het ook even over die Chloroquine deze middag. Heel kort, want we wilden Nany niet te veel buiten onze gesprekken sluiten (ik heb wel even aan Nany uitgelegd dat Chloroquine hetzelfde is als de Nivaquine die wij tijdens onze tweede termijn in Congo slikten).

Nadat we Nany hadden aan het rusthuis afgezet, reden Roger en ik terug naar Haspengouw. Thuis had ik nog restjes van de vorige dagen die zouden fungeren als avondmaal: linzensoep en gegratineerde venkel. Roger en ik zijn allebei heel zwijgzaam en dus kreeg ik weer alle tijd om na te denken tijdens en na het eten.

En dan... het lijkt echt of het internet mijn gedachten kan lezen tegenwoordig: ik surf wat online voor ik vorige post schrijf... en ik val meteen op een interview met professor Perronne

Ik heb al langer van Perronne gehoord, maar als ik deze keer jullie een link naar zijn verhaal wil doorsturen, val ik op dit. Houdt Big Brother zich ook al bezig met Wikipedia?

Dokter Perronne zegt (rustig zoals altijd) dat de overheid de Fransen heeft belogen tot en met, dat de media kritiekloos de overheidsbeweringen overnamen. Hij heeft het over Chloroquine dat hij heel veel heeft gebruikt en waarmee hij levens heeft gered, hij vertelt dat in Duitsland, maar ook in veel andere landen, dat goedkope medicijn veel levens heeft gered, en op een zeker moment zegt hij: 'La gestion de cette crise n'est plus médicale mais politique'. Uiteraard spreekt hij over Raoult die hij bewondert ondanks zijn een beetje goeroe-aspect (zoals lang haar).

En dan, terloops, verwijst hij ook naar dat incident waar ikzelf ook naar verwees op Facebook (ik doe dat heel zelden op FB): https://leblogdejeannesmits.blogspot.com/2020/09/australie-une-femme-enceinte-arretee.html

Wat is er allemaal gaande?

Geen opmerkingen:

Een reactie posten